helmikuu 23, 2022

 

Tämä tarkoittaa, että lähes 28 miljoonaa muovipulloa on estetty päätymästä valtameriin ja samanaikaisesti on tuettu 171 yhteisöä.

 

SAN RAMON, Kalifornia, 23 helmikuuta 2022 – Vuosi sen jälkeen, kun CooperVision esitteli ensimmäiset piilolinssit, jotka muuttuivat muovineutraaleiksi Plastic Bankin kanssa solmitun uraauurtavan kumppanuuden kautta, ohjelmalla on ollut merkittäviä ympäristöllisiä ja sosiaalisia vaikutuksia ympäri maailmaa:

 

  • Lähes 28 miljoonaa muovipulloa vastaava määrä muovia on kerätty talteen ja näin estetty sitä saastuttamasta valtameriä.
  • 171 rannikkoyhteisöä on saanut suoran hyödyn vaihtamalla mereen päätymässä olevan muovin puhtaaseen veteen, ruokaan, polttoaineeseen, koulumaksuihin ja jopa sairausvakuutuksiin.[i]

 

CooperVisionin yhteistyö Plastic Bankin kanssa on piilolinssialan suuri muovineutraaliusaloite. Plastic Bank on yhteiskunnallinen toimija, joka rakentaa eettisiä kierrätysjärjestelmiä rannikkoyhteisöihin ja käsittelee materiaalia niin, että se voidaan palauttaa takaisin maailmanlaajuiseen toimitusketjuun. Tällä hetkellä aloitteessa on mukana 18 CooperVisionin tytäryhtiötä Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa, ja tänä vuonna mukaan liittyy yhdeksän muuta tytäryhtiötä Aasiassa, Etelä-Amerikassa ja Euroopassa. Lisääntyneen osallistujamäärän ansiosta ohjelman odotetaan estävän lähes 90 miljoonan muovipullon päätymisen valtameriin vuonna 2022 – yli kolminkertainen määrä vuonna 2021 kerättyyn määrään verrattuna.

 

CooperVisionin muovineutraaliusaloite on vain yksi monista virstanpylväistä yrityksen matkalla kohti kestävämpää kehitystä. Yhtiöllä on visio maailmasta, jossa muovia käytetään vastuullisesti, kierrätetään ja uudelleenkäytetään yhä uudelleen ja uudelleen – ja se ryhtyy erilaisiin toimiin tämän tavoitteen saavuttamiseksi.

 

"Pyrimme jatkuvasti löytämään uusia ratkaisuja, jotka eivät ainoastaan vastaa tärkeimpiin vastuullisuushaasteisiin vaan myös luovat uusia mahdollisuuksia", sanoo CooperCompanies-konsernin varatoimitusjohtaja ja operatiivinen johtaja Dan McBride. "Arvioimalla uudelleen suhdettamme muoviin voimme suojella maailman meriä ja muuttaa jätteet resursseiksi."

 

"Vastuullisuusongelmaan ei ole vain yhtä ratkaisua, vaan meidän on puututtava muovin käyttöön useista eri näkökulmista", McBride jatkaa. "Ei myöskään ole olemassa maaliviivaa, joten kannustamme niin piilolinssien käyttäjiä kuin koko muuta optista alaa liittymään mukaamme tälle matkalle."

 

# # #

 

Tietoa Plastic Bankista

Plastic Bank vahvistaa uusiutuvaa yhteiskuntaa. Tämä yhteiskunnallinen toimija auttaa maailmaa pitämään muovin poissa meristä ja parantaa samalla muovinkerääjien ja heidän yhteisöjensä elämää. Plastic Bank rakentaa eettisiä kierrätysjärjestelmiä rannikkoyhteisöihin ja käsittelee materiaalia niin, että se voidaan palauttaa takaisin maailmanlaajuiseen toimitusketjuun. Kerääjille maksetaan kerätyistä materiaaleista, ja saaduilla rahoilla he voivat ostaa perustarpeita, kuten ruokaa ja polttoainetta sekä maksaa esim. koulumaksuja ja sairausvakuutuksen. Plastic Bankin lohkoketjualusta turvaa koko tapahtuman ja tarjoaa reaaliaikaisen datan visualisoinnin, mikä takaa läpinäkyvyyden, jäljitettävyyden ja nopean skaalautuvuuden. Kerätty materiaali herätetään henkiin Social Plastic® -muovina, joka voidaan helposti kierrättää tuotteiksi ja pakkauksiksi osana suljettua toimitusketjua. Plastic Bank toimii tällä hetkellä Haitissa, Brasiliassa, Indonesiassa, Filippiineillä ja Egyptissä. Lue lisää osoitteessa plasticbank.com.

 

Tietoa CooperVisionista

CooperVision, joka on osa CooperCompanies-konsernia (NYSE: COO), on maailman johtavia piilolinssien valmistajia. Yritys valmistaa edistyksellisiä materiaaleja ja optiikkaa hyödyntäviä kuukausi- ja kertakäyttölinssejä, sekä kovia, happea läpäiseviä piilolinssejä ortokeratologiaa ja skleraalilinssejä varten. CooperVisionilla on runsaasti kokemusta vaikeimpien näköhaasteiden ratkaisemisesta, kuten esim. hajataitteisuus, ikänäkö, lasten likinäkö sekä sarveiskalvon epäsäännöllisyydet, ja se tarjoaa markkinoiden kattavimman valikoiman sfäärisiä, toorisia ja moniteholinssejä. Yhtiöllä on raikas näkökulma markkinoihin innovatiivisten tuotteiden ja optikoille annetun tuen muodossa ja se tarjoaa todellisia etuja asiakkaille ja käyttäjille. Lisätietoa on osoitteessa www.coopervision.com.

 

Tietoa CooperCompaniesista

CooperCompanies ("Cooper") on kansainvälinen lääkinnällisten laitteiden valmistaja ja se on noteerattu New Yorkin pörssissä (NYSE:COO). Cooper-konsernissa on kaksi liiketoimintayksikköä: CooperVision ja CooperSurgical. CooperVisionilla on raikas näkökulma näönhoitoon ja se pyrkii kehittämään laajaa valikoimaa korkealaatuisia tuotteita ja tukemaan optikoita heidän työssään. CooperSurgical pyrkii parantamaan naisten, lasten ja perheiden terveyttä laajalla tuotevalikoimallaan ja palveluillaan, jotka keskittyvät lääkinnällisiin laitteisiin, hedelmällisyyteen ja genomiikkaan. Cooper-konsernilla, jonka pääkonttori on San Ramonissa Kaliforniassa, on yli 12 000 työntekijää ja sen tuotteita myydään yli 100 maassa. Lisätietoa on osoitteessa www.coopercos.com

 

Mediakontakti

Kristian Alexandersson, Head of Marketing Nordic

Kalexandersson@coopervision.se

 

 

[i] 27 551 500 pysäytettyä pulloa, 551 030 kg talteen kerättyä muovia, 171 hyödyn saanutta yhteisöä, 1 421 hyödyn saanutta ihmistä. “CooperVision’s Impact,” varmistettu 10.1.2022.