huhtikuu 20, 2022

Yhtiö laajentaa uraauurtavan vastuullisuusaloitteen uusiin maihin ja esittelee Impact Dashboardin

SAN RAMON, Kalifornia, 20. huhtikuuta 2022 -CooperVision toimii Maan päivänä ja joka päivä luodakseen kestävämmän maailman. Yrityksen ainutlaatuinen muovineutraaliusaloite on laajentunut uusiin Euroopan ja Latinalaisen Amerikan maihin, ja se käynnistyy pian myös tietyissä Aasian maissa. Tästä päivästä alkaen optisen alan ammattilaiset ja piilolinssien käyttäjät voivat tarkastella ohjelman kollektiivista vaikutusta – jonka mahdollistaa heidän kumppanuutensa CooperVisionin kanssa – käyttämällä uutta Plastic Neutrality Dashboardia, joka tarjoaa päivityksiä siitä, kuinka paljon muovijätettä on kerätty yhteistyössä Plastic Bankin® kanssa.

Viime vuonna CooperVision esitteli maailman ensimmäiset muovineutraalit piilolinssit rahoittamalla Plastic Bankin valtameriin kulkeutuvan yleisen muovijätteen keräystä, käsittelyä ja uudelleenkäyttöä, joka vastaa määrätyissä tuotteissa Pohjois-Amerikassa ja Euroopassa olevan muovin painoa. Ohjelma on kasvanut, ja yritys odottaa estävänsä lähes 90 miljoonan muovipullon pääsyn maapallon valtameriin vuonna 2022.

"CooperVisionille muovineutraalius tarkoittaa merkityksellistä ja mitattavissa olevaa muutosta yhteistyössä optisen alan ammattilaisten ja piilolinssien käyttäjien kanssa. Pelkästään määräämällä ja käyttämällä muovineutraaleja linssejämme he voivat vaikuttaa asiaan. Dashboardimme
https://plastic-neutral.coopervision.com/eng avulla jokainen voi itse nähdä, kuinka nopeasti nämä panokset kasvavat. Siinä näkyy huikea määrä valtameriin kulkeutuvaa muovia, jonka olemme tähän mennessä keränneet talteen, ja paikalliset yhteisöt, joille olemme antaneet voimavaroja – yhdessä", sanoo Simon Seshadri, Senior Vice President, Global Marketing, CooperVision.

Ympäristöön kohdistuvien myönteisten vaikutusten lisäksi CooperVisionin muovineutraaliusaloite mahdollistaa sen, että Plastic Bankin keräilijät lähes 200 rannikkoyhteisössä voivat siivota kaupunkejaan ja kyliään ja ansaita samalla rahaa välttämättömiin tarvikkeisiin, kuten elintarvikkeisiin, ruoanlaittoon tarvittaviin polttoaineisiin, koulumaksuihin ja sairausvakuutukseen. Dashboard sisältää myös interaktiivisen kartan tähänastisista vaikutusten kohteena olevista yhteisöistä.

Johtavana piilolinssien valmistajana CooperVision on sitoutunut pienentämään ympäristöjalanjälkeään, ja sen toimet ulottuvat muovineutraaliutta pidemmälle. Yhtiöllä on vahva kokemus kestävästä tuotannosta ja toiminnoista aloilla, joilla se voi vaikuttaa eniten. CooperVision on kehittänyt luokkansa parhaita valmistusprosesseja, jotka ovat johtaneet palkittuihin suojelutoimiin Puerto Ricossa ja arvostettuihin kestävyyssertifikaatteihin Puerto Ricossa, Costa Ricassa, Espanjassa ja Iso-Britanniassa.

Tietoa CooperVisionista

CooperVision, The Cooper Companies, Inc. (NYSE: COO) –konserniin kuuluva yhtiö, on maailman johtavia piilolinssien valmistajia. Yritys valmistaa kattavan valikoiman kertakäyttöisiä, kahden viikon välein ja kuukausittain vaihdettavia pehmeitä piilolinssejä, joissa on edistyksellisiä materiaaleja ja optiikkaa, sekä ensiluokkaisia kovia linssejä ortokeratologiaan ja skleraalilinsseiksi. CooperVision on jo pitkään kehittänyt ratkaisuja vaikeimpiinkin näönhuollon haasteisiin, kuten esimerkiksi astigmatismiin, presbyopiaan ja myopian hoitoon, ja sillä on markkinoiden laajin valikoima sfäärisiä ja toorisia linssejä sekä moniteholinssejä. Yhdistämällä innovatiiviset tuotteet sitoutuneeseen optikkoalan tukemiseen yhtiö tuo markkinoille raikkaan näkökulman ja todellisia etuja sekä asiakkaille että tuotteiden käyttäjille. Lisätietoa löydät osoitteesta www.coopervision.com.

Tietoja CooperCompaniesista

The Cooper Companies, Inc. ("Cooper") on globaali lääkealan yhtiö, joka on noteerattu NYSE–pörssissä (NYSE:COO). Cooperilla on kaksi liiketoimintayksikköä, CooperVision ja CooperSurgical. CooperVision tuo raikkaan näkökulman näönhoitoon ja on sitoutunut kehittämään laajaa valikoimaa korkealaatuisia tuotteita piilolinssien käyttäjille ja tarjoamaan tukea optikoille. CooperSurgical on sitoutunut edistämään naisten, lasten ja perheiden terveyttä terveyteen, hedelmällisyyteen ja diagnostiikkaan keskittyvillä tuotteilla ja palveluilla. Yhtiön pääkonttori sijaitsee San Ramonissa, Kaliforniassa. Cooperilla on yli 12 000 työntekijää ja sen tuotteita myydään yli 100 maassa. Lisätietoja löydät osoitteesta www.coopercos.com

Tietoa Plastic Bankista

Plastic Bank antaa voimavaroja uudistuvalle yhteiskunnalle. Sosiaalinen yritys auttaa maailmaa pysäyttämään valtamerten muovin ja parantaa samalla keräilijäyhteisöjen elämää. Plastic Bank rakentaa eettisiä kierrätysekosysteemejä rannikkoyhteisöihin ja käsittelee materiaalit uudelleen, jotta ne voidaan palauttaa globaaliin tuotantoketjuun. Kerääjät saavat keräämistään materiaaleista bonuksia, joiden avulla he voivat hankkia perheilleen perustarpeita, kuten elintarvikkeita, ruoanlaittoon tarvittavia polttoaineita, koulumaksut ja sairausvakuutuksen. Plastic Bankin Alchemy™-lohkoketjualusta turvaa koko tapahtuman ja tarjoaa reaaliaikaisen tiedon visualisoinnin, mikä mahdollistaa läpinäkyvyyden, jäljitettävyyden ja nopean skaalautuvuuden. Kerätty materiaali syntyy uudelleen Social Plastic® -muovina, joka voidaan helposti integroida uudelleen tuotteisiin ja pakkauksiin osana suljetun toimitusketjun kiertokulkua. Lisätietoja on osoitteessa plasticbank.com.

Yhteyshenkilö

Kristian Alexandersson, Head of Marketing Nordic